Afsendelse af nyhedsbreve
Nyhedsbreve er en nem og økonomisk måde at holde kontakten med dine kunder på. E-mail er også en meget pålidelig metode til kommunikation. Brug nyhedsbrevsfunktionen til at sende kampagner, annoncere nye produkter og sende vigtige meddelelser til dine kunder.
Denne side beskriver, hvordan man sender nyhedsbreve og giver nyttige råd til at få mest muligt ud af denne funktion.
EasyWebshop inkluderer en nyhedsbrevsfunktion for alle erhvervskunder. Der er ingen omkostninger eller ekstra gebyrer for at sende nyhedsbreve. For at bruge denne funktion skal du navigere til Marketing > Nyhedsbrev. Hvis Nyhedsbrev ikke vises i menuen, skal du først justere brugeroplevelsesniveauet til Avanceret under Indstillinger > Brugeroplevelsesniveau.
Oprettelse af nyhedsbreve
- Klik på Opret nyhedsbrev
- Vælg sproget for dit nyhedsbrev
- Indtast emnet for dit nyhedsbrev (maksimum 78 tegn)
- Indtast tekst og billeder
Du kan style dit nyhedsbrev med den brugervenlige teksteditor.
Bemærk, at næsten alle e-mailapplikationer er meget basale i fortolkningen af stylingkode og er inkonsekvente med hinanden. Dette gør det umuligt at oprette et nyhedsbrev, der vises ens på alle enheder.
Lange tekstlinjer vil blive brudt for mere behagelig læsning. Bredden på dit nyhedsbrev er 760 pixels. På enheder med små skærme vil dette være mindre.
De fleste moderne e-mailklienter, såsom Gmail og Outlook, blokerer typisk billeder som standard for at beskytte brugerne mod potentielle privatlivsrisici og sikkerhedstrusler, såsom sporingspixels eller ondsindet indhold. Modtagere har ofte mulighed for at aktivere billedvisning for specifikke e-mails eller for alle e-mails fra betroede afsendere. Hvordan man gør dette, afhænger af e-mailapplikationen. Bemærk, at dette ikke er en mangel ved EasyWebshop nyhedsbrevsfunktionen: det er en sikkerhedspraksis, som e-mailapplikationer implementerer af gode grunde.
Det anbefales ikke at bruge billeder i nyhedsbreve til væsentlig information. Billeder i nyhedsbreve bør kun bruges til yderligere styling.
Vi anbefaler at holde layoutet af dit nyhedsbrev så simpelt som muligt. Brug tekst og billeder vertikalt: på denne måde vil de blive vist korrekt på mobile enheder med små skærme. Brug ikke store billeder, de vil ikke blive vist korrekt på mobile enheder.
Efter gemning vil du se et eksempel på dit nyhedsbrev på skærmen. Du kan redigere og slette nyhedsbrevet ved hjælp af knapperne nedenfor.
Personalisering af nyhedsbreve
Brug nøgleord for at gøre dit nyhedsbrev mere personligt. Nøgleordene vil automatisk blive erstattet for hver af dine modtagere individuelt.
Nøgleord | Resultat |
---|---|
[CUSTOMER_FIRSTNAME] | Modtagers fornavn |
[CUSTOMER_LASTNAME] | Modtagers efternavn |
Sending af nyhedsbreve
Før du klikker på Send knappen, skal du huske følgende:
- Hold det kort og enkelt: folk kan ikke lide at læse store tekster på en skærm.
- Send maksimalt ét nyhedsbrev om ugen, vi hader alle spam!
- Send et nyhedsbrev, når du har noget nyt og interessant. Dine kunder vil være taknemmelige.
Før du sender dit nyhedsbrev til alle dine kunder, skal du sende et testnyhedsbrev til dig selv. På denne måde kan du dobbelttjekke og rette ortografiske og stylingfejl.
Når du er klar, skal du klikke på Send knappen. Vores applikation sender nyhedsbreve i batch og vil vise dig output. Hvis du har mange modtagere, skal du være tålmodig og ikke lukke browservinduet.
Grænser
Nyhedsbrevsfunktionen er begrænset til 10.000 modtagere pr. nyhedsbrev og 4 nyhedsbreve pr. måned pr. sprog. Dette burde være mere end nok til den gennemsnitlige webshop. Testnyhedsbreve til dig selv tælles ikke med.
Nyhedsbrev tilmelding
For at tilføje en nyhedsbrev tilmelding til din hjemmesides forside:
- Naviger til Administration > CMS
- Vælg den ønskede side, som normalt vil være forsiden
- Skriv nøgleordet [WEBSHOP_NEWSLETTER] (store bogstaver!) hvor du ønsker tilmeldingsblokken til nyhedsbrevet
- Klik på Gem
Dine kunder kan nu tilmelde sig nyhedsbrevet på din forside.
Ofte stillede spørgsmål om sending af nyhedsbreve
- Nyhedsbrevet ankommer ikke i mine kunders postkasser
- De mest almindelige problemer:
- E-mailen ender i spam-mappen, eller kontakten bliver automatisk slettet af et forkert konfigureret spamfilter
- Postkassen er fuld
- Der er et problem med modtagerens e-mailudbyder
- Nyhedsbrevets sending blev annulleret, før det blev sendt til alle nyhedsbreve
Du kan finde en oversigt over sendte nyhedsbreve under Indstillinger > Logs. Sendt betyder, at nyhedsbrevet er blevet sendt succesfuldt fra vores mailservere. Der er ingen garanti for, at e-mailen faktisk er ankommet: dette afhænger af modtagerens e-mailudbyder. Der vil ikke være nogen logindgang, når nyhedsbrevets sending blev annulleret, før det blev afsluttet. - Billeder og fotos vises ikke i min postkasse
- Af sikkerhedsmæssige årsager viser de fleste e-mail- og webmailklienter ikke billeder som standard.
- Løsningen på dette problem afhænger af e-mailklienten. Nogle gange ser du Vis fjernindhold, Vis billeder eller Vis billeder. Venligst konsulter hjælpestøtten fra din e-mailudbyder for dette.
- Kan jeg ændre min afsendelses-e-mailadresse?
- Nyhedsbreve sendes fra no-reply@easywebshop.com adressen. Kun i dette tilfælde kan den modtagende mailserver verificere, at nyhedsbrevet kommer fra EasyWebshop serveren. Det er ikke muligt at ændre dette. Hvis du skulle bruge en anden e-mailadresse, ville nyhedsbrevet ende i spam-mappen eller blive slettet af spamfilteret.
Næste side: Blog
- Introduktion
- Produktstyring
- Konfiguration af online butik
- Indstillinger for konto og butik
- Betalingsmetoder og udbydere af betalingstjenester
- Fakturaer og vilkår og betingelser
- Fastsættelse af forsendelsesomkostninger
- Rabatter og tillægsgebyrer
- Registrering og overførsel af domænenavne
- Flersproget butik
- Tilslutning til eksterne platforme
- Personaliserede webadresser
- Administration af flere webshops (Multishop)
- Automatiske e-mails til kunder
- Udformning af et smukt layout
- Forvaltning af ordrer
- Markedsføring
- Søgemaskineoptimering
- Sammenligningssteder
- Sociale netværk
- Kundefeedback
- Afsendelse af nyhedsbreve
- Blog
- Ønskelister
- Moduler
- Sikkerhedskopiering og eksport af data
- E-mail og webmail
- Administratorkonti
- Billeder af høj kvalitet
- To-faktor-autentifikation
- Etiketter
- Metatags - Verifikation af websted
- Live chat
- Diasshow
- Analyse af besøgende - Google Analytics
- Filtre
- Salgssted (POS)
- Formularfelter
- Digitale eller virtuelle produkter
- System til reservation af Symcalia
- Gæstebog
- Kontakt til helpdesk