To-faktor-autentifikation
To-faktor autentifikation tilføjer et ekstra sikkerhedsniveau, når du logger ind på en konto. Dette gøres ved at kombinere noget, du kender (dit kodeord), med noget, du har (din telefon). Den ekstra sikkerhed gør det meget sværere for ondsindede aktører at få adgang til din konto.
Når to-faktor autentifikation er aktiveret, logger du ind med din e-mail og dit kodeord, og du vil blive vist en skærm, der beder dig om at indtaste en 6-cifret kode. Koden genereres ved hjælp af den åbne TOTP-standard. Enhver applikation, der understøtter denne standard, kan generere en kode.
EasyWebshop understøtter ikke to-faktor autentifikation via SMS, da det er bredt anerkendt som en usikker praksis. Svindlere har fundet kreative måder at opsnappe SMS-koder på, gennem SIM-swap, phishing, usikker transmission og andre hackingteknikker, der gør det muligt for dem at få adgang til dine beskeder.
Vi anbefaler FreeOTP.
- FreeOTP er open source-software
- Du har ikke brug for en internetforbindelse for at bruge appen
Aktivering af to-faktor autentifikation
Det første skridt er at installere en applikation, der kan generere en 6-cifret TOTP-kode. Installer den på en anden enhed end den, du bruger til at administrere din webshop. For eksempel, brug en smartphone til at generere koden, og din PC til at logge ind på webshoppen.
Android | FreeOTP |
iOS | FreeOTP |
Linux | OATH Toolkit |
Når installationen er gennemført, naviger til Indstillinger > Flere muligheder > To-faktor autentifikation. Hvis To-faktor autentifikation ikke vises i menuen, skal du først indstille brugeroplevelsesniveauet til Avanceret under Indstillinger > Brugeroplevelsesniveau.
Brug din telefons kamera til at scanne QR-koden, der vises på denne side. Applikationen vil nu generere en 6-cifret kode. Indtast venligst denne sammen med 2 telefonnumre, som vi kan bruge til at kontakte dig, hvis du mister din telefon.
Du kan indtaste koden ved at skrive numrene på dit tastatur eller ved at klikke på numrene, der vises på din skærm i tilfældig rækkefølge, eller ved at bruge en kombination af de to. Sidstnævnte er den sikreste: at kombinere begge metoder gør det svært for keyloggers at opsnappe din kode. Du vil automatisk blive logget ind, når du har indtastet det sidste ciffer. Umiddelbart efter at være indtastet, bliver en kode ugyldig.
Fortrinsvis bør autentifikationsappen installeres på to telefoner eller tablets: hvis du mister en enhed, kan du stadig logge ind ved hjælp af den anden. Opbevar enhederne på forskellige steder.
Vær venlig at indtaste dine 2 telefonnumre nøjagtigt! Hvis vi ikke kan kontakte dig på disse numre for en konto-genopretning, risikerer du at miste adgangen til din konto helt.
Deaktivering af to-faktor autentifikation
Du kan deaktivere to-faktor autentifikation ved at klikke på Deaktiver knappen under Indstillinger > Flere muligheder > To-faktor autentifikation. Vi anbefaler dog at holde den aktiveret for ekstra sikkerhed for din konto.
Konto-genopretning
Hvis du har glemt dit kodeord, kan du nulstille det ved hjælp af kodeordsgenopretningssiden.
Genopretning af to-faktor autentifikation: vi anbefaler altid at have en anden enhed, der kan bruges til at generere en autentifikationskode, som beskrevet i dokumentationen ovenfor. På den måde har du altid en reserveenhed og risikerer ikke at låse dig selv ude af din konto. Vi stræber efter at give vores kunder den bedst mulige sikkerhed og vil absolut undgå, at uautoriserede personer får adgang til administrationen af en webshop. Genopretning af to-faktor autentifikation er en kompliceret proces, der kan tage flere dage, og som vi udfører manuelt. Derfor er genopretning af to-faktor autentifikation ikke gratis: en genopretning koster €70, som vil blive trukket fra din kontosaldo.
Venligst kontakt os ved hjælp af en supportticket for at starte genopretningsprocessen for to-faktor autentifikation. Brug den e-mailadresse, du normalt bruger til at logge ind på din konto.
Næste side: Etiketter
- Introduktion
- Produktstyring
- Konfiguration af online butik
- Indstillinger for konto og butik
- Betalingsmetoder og udbydere af betalingstjenester
- Fakturaer og vilkår og betingelser
- Fastsættelse af forsendelsesomkostninger
- Rabatter og tillægsgebyrer
- Registrering og overførsel af domænenavne
- Flersproget butik
- Tilslutning til eksterne platforme
- Personaliserede webadresser
- Administration af flere webshops (Multishop)
- Automatiske e-mails til kunder
- Udformning af et smukt layout
- Forvaltning af ordrer
- Markedsføring
- Moduler
- Sikkerhedskopiering og eksport af data
- E-mail og webmail
- Administratorkonti
- Billeder af høj kvalitet
- To-faktor-autentifikation
- Etiketter
- Metatags - Verifikation af websted
- Live chat
- Diasshow
- Analyse af besøgende - Google Analytics
- Filtre
- Salgssted (POS)
- Formularfelter
- Digitale eller virtuelle produkter
- System til reservation af Symcalia
- Gæstebog
- Kontakt til helpdesk