Automatiske e-mails til kunder
Automatiske e-mails er de e-mails, der sendes fra din hjemmeside til dine kunder.
- Den e-mail, som en kunde modtager efter at have afgivet en ordre
- Den e-mail, som en kunde modtager efter at have indsendt kontaktformularen
- E-mailen med opfordringen til at skrive en anmeldelse
Personalisering af automatiske e-mails
- Naviger til Indstillinger > Flere muligheder > Automatiske e-mails
Hvis Automatiske e-mails ikke vises i menuen, skal du først justere brugeroplevelsesniveauet til Avanceret under Indstillinger > Flere muligheder > Brugeroplevelsesniveau.
- Hvis din webshop er flersproget, skal du vælge det ønskede sprog ved hjælp af fanerne
- Vælg den e-mail, du vil tilpasse
- Du kan nu ændre Emne og Emailindhold
E-mails vil altid blive sendt fra Webshop name <no-reply@easywebshop.com> Du kan ændre fra navn - dette er den del, som dine kunder vil se - på webshopindstillinger Du kan ikke ændre fra e-mail: Hvis e-mails sendes fra en adresse, der ikke findes på vores mailservere, vil den modtagende mailserver afvise e-mailen.
Bemærk, at næsten alle e-mailklienter ikke viser billeder som standard som en sikkerhedsforanstaltning. Modtageren skal give udtrykkelig tilladelse til at vise billeder.
Undgå så vidt muligt at bruge hyperlinks i e-mails: Nogle spamfiltre blokerer e-mails med hyperlinks i.
Brug af nøgleord
Nøgleord giver dig mulighed for at bruge variable kundedata i dine e-mails.
Nøgleord | Resultat | Til brug med |
---|---|---|
[CUSTOMER_FIRSTNAME] | Kundens fornavn | Bestillinger, kontaktformular, anmeldelser, fakturaer, nyhedsbreve, ønskelister |
[CUSTOMER LASTNAME] | Kundens efternavn | Bestillinger, kontaktformular, anmeldelser, fakturaer, nyhedsbreve, ønskelister |
[ORDER_CODE] | Unik ordrekode | Bestillinger, anmeldelser, fakturaer |
[ORDER_REFERENCE] | Din reference (hvis angivet) | Bestillinger, fakturaer |
[ORDER_PAYMENTURL] | URL'en til onlinebetaling | Bestillinger, fakturaer |
[ORDER_DESCRIPTION] | Bestillingsdata og kommentarer | Bestillinger, fakturaer |
[REVIEW_INVITATION_URL] | Invitationslink til at skrive en anmeldelse | Anmeldelser |
[PRODUCT_NAME] | Navnet på produktet | Viskelister |
[PRODUCT_STATUS] | Produktets status | Viskelister |
[PRODUCT_PRICE] | Prisen på produktet | Viskelister |
[PRODUCT_URL] | Produktets webadresse (URL) | Viskelister |
Et eksempel:
Kære [CUSTOMER_FIRSTNAME]
Status for din ordre hos All4You.be er ændret. Den nye status for ordren er :
Betaling modtaget
Din ordre har fået følgende reference:
[ORDER_REFERENCE]
Detaljerne i din ordre er:
[ORDER_DESCRIPTION]
Det er ikke længere muligt at tiltale kunder formelt (f.eks. Kære fru Smith). Brugen af køn har ført til politisk ladede diskussioner på vores support, og vi foretrækker, at vores applikation forbliver neutral. Derfor bliver der aldrig spurgt om dine kunders køn under checkout og i formularer.
Du kan teste, om e-mails vises som ønsket ved at placere en testordre eller kontaktforespørgsel på din webshop.
Næste side: Udformning af et smukt layout
- Introduktion
- Produktstyring
- Konfiguration af online butik
- Indstillinger for konto og butik
- Betalingsmetoder og udbydere af betalingstjenester
- Fakturaer og vilkår og betingelser
- Fastsættelse af forsendelsesomkostninger
- Rabatter og tillægsgebyrer
- Registrering og overførsel af domænenavne
- Flersproget butik
- Tilslutning til eksterne platforme
- Personaliserede webadresser
- Administration af flere webshops (Multishop)
- Automatiske e-mails til kunder
- Udformning af et smukt layout
- Forvaltning af ordrer
- Markedsføring
- Moduler
- Sikkerhedskopiering og eksport af data
- E-mail og webmail
- Administratorkonti
- Billeder af høj kvalitet
- To-faktor-autentifikation
- Etiketter
- Metatags - Verifikation af websted
- Live chat
- Diasshow
- Analyse af besøgende - Google Analytics
- Filtre
- Salgssted (POS)
- Formularfelter
- Digitale eller virtuelle produkter
- System til reservation af Symcalia
- Gæstebog
- Kontakt til helpdesk