Sikkerhedskopiering og eksport af data
EasyWebshop har et internt backupsystem. På denne måde bliver alle data fra alle butikker automatisk sikkerhedskopieret. Derudover kan du også oprette en backup og gemme den på din harddisk. På denne måde har du altid dine data gemt lokalt.
Dette modul kan findes under Indstillinger > Moduler > Backup / Eksport.
Hvis Backup / Eksport ikke vises i menuen, skal du først justere brugeroplevelsesniveauet til Avanceret under Indstillinger > Brugeroplevelsesniveau.
At bruge denne funktion er meget nemt:
- Vælg sektionen (produkter, kunder, ordrer, indstillinger, ...)
- Vælg datointervallet
- Vælg filformatet (CSV, HTML5, OSD, XML)
- Klik på Download
En backup giver dig et ekstra sikkerhedsnet, så du aldrig mister dine data. Du kan også bruge dataene til at importere produkter i en ny butik.
Produktbilleder og filer, som du uploader til EasyWebshop, er ikke i denne backup. Dette skyldes, at datatransfer ville være for stor for butikker med tusindvis af produkter. Det anbefales at opbevare disse oplysninger på din lokale lagerplads, efter du har uploadet dem til EasyWebshop.
Grænser
Det maksimale antal varer pr. eksport er 1.000 varer. At eksportere flere varer via en webgrænseflade er ikke optimalt og kan få webbrowseren til at gå ned, hvis der ikke er tilstrækkelig RAM. For store filer, hvor eksportfilen indeholder mere end 1.000 varer, kan du indsnævre datointervallet, så eksporten kan downloades i flere filer. Du kan derefter sammenflette filerne bagefter.
Der kan laves én eksport pr. minut.
Hvis der skal eksporteres mange data dagligt, er det bedre at automatisere dette ved hjælp af EasyWebshop API. For realtidsdata om ordrer er API Push-funktionen bedst egnet: dette sender en HTTPS-anmodning efter hver ordre i webshoppen og via POS-appen.
Ofte stillede spørgsmål om backups og eksport
- Backup'en er ufuldstændig
- Når der eksporteres, kan alle data grundlæggende udtrækkes fra webshoppen.
Eksporten kan være ufuldstændig, hvis datointervallet ikke er indstillet korrekt: data tilføjet uden for dette datointerval vil ikke blive inkluderet i eksporten. Bemærk, at datoen for produkter er den dato, hvor produktet blev tilføjet eller sidst opdateret. Når produkterne bestilles, er det muligt, at lageret bliver opdateret.
Det er også muligt, at grænsen på 1000 varer er nået. For store filer er det ikke optimalt at downloade gennem en webgrænseflade; dette er bedst automatiseret gennem API'en. Alternativt kan du også vælge et mindre datointerval, så eksporten altid indeholder mindre end 1000 varer. - Kolonnerne er byttet om, eller dataene er blandet i regnearket
- Dette er tilfældet, når kontorapplikationen ikke fortolker eksportfilen (.csv eller .ods) korrekt og derfor bytter kolonnerne. Det er et almindeligt problem med Microsoft Office.
To mulige løsninger:
1. LibreOffice fungerer normalt meget godt til regnearksfiler.
2. Brug en HTML-eksport (eksport i browseren). På denne måde kan dataene ikke blive blandet af kontorapplikationen. Du kan derefter kopiere dataene fra HTML-eksporten til kontorapplikationen.
Næste side: E-mail og webmail
- Introduktion
- Produktstyring
- Konfiguration af online butik
- Indstillinger for konto og butik
- Betalingsmetoder og udbydere af betalingstjenester
- Fakturaer og vilkår og betingelser
- Fastsættelse af forsendelsesomkostninger
- Rabatter og tillægsgebyrer
- Registrering og overførsel af domænenavne
- Flersproget butik
- Tilslutning til eksterne platforme
- Personaliserede webadresser
- Administration af flere webshops (Multishop)
- Automatiske e-mails til kunder
- Udformning af et smukt layout
- Forvaltning af ordrer
- Markedsføring
- Moduler
- Sikkerhedskopiering og eksport af data
- E-mail og webmail
- Administratorkonti
- Billeder af høj kvalitet
- To-faktor-autentifikation
- Etiketter
- Metatags - Verifikation af websted
- Live chat
- Diasshow
- Analyse af besøgende - Google Analytics
- Filtre
- Salgssted (POS)
- Formularfelter
- Digitale eller virtuelle produkter
- System til reservation af Symcalia
- Gæstebog
- Kontakt til helpdesk