Søgemaskineoptimering
I dag bruger de fleste forbrugere en søgemaskine til at finde det, de leder efter. I de fleste tilfælde vil den søgemaskine være Google, så vi fokuserer primært på den. Hvis din webshop dukker op på første side, får du gratis besøgende og, hvis alt går vel, også gratis kunder.
SEOSøgemaskineoptimering (SEO) er processen med at påvirke et websteds eller en websides synlighed i en søgemaskines "naturlige" eller ubetalte ("organiske") søgeresultater. | SEASøgemaskineannoncering (SEA) er en form for internetmarkedsføring, der involverer promovering af hjemmesider ved at øge deres synlighed på søgemaskinernes resultatsider (SERP'er) gennem optimering og annoncering. |
EasyWebshop giver dig en fordel
EasyWebshop har allerede optimeret din webshop til de bedste resultater i søgemaskinerne. EasyWebshop har allerede optimeret din webshop til de bedste resultater i søgemaskinerne. Det giver dig en konkurrencefordel i forhold til andre udbydere eller i forhold til selv at optimere hjemmesiden.
Alle webshops har et domænenavn inkluderet
Automatisk og redigerbar titler og META-tags på hver side
Korrekt brug af H1-, H2- og H3-title-tags
Personaliserede SEO-venlige webadresser til alle sider
Automatisk genereret XML Sitemap - yourdomain.com/sitemap.xml
Automatisk genereret robots.txt - yourdomain.com/robots.txt
Blogfunktion - yourdomain.com/blog
Automatisk genereret RSS-feed - yourdomain.com/rss
SEO-test af internt website
Inklusion i vores katalog
Produkt- og kategoribilleder får navnet på varen som filnavn (indeksering af billedsøgning)
Alle billeder får ALT-attributter
Ægte responsive designs - ingen separate hjemmesider til desktop og mobil
Superhurtige indlæsningstider og optimeret scripting
Redundant webhosting
HTML5-, CSS3- og vanilje-JavaScript-standarder
Ingen brug af langsomme og ressourcekrævende frameworks
Som EasyWebshop-bruger behøver du ikke at bekymre dig om den tekniske del. Det tager vi os af. Vi sørger for, at din hjemmeside er optimeret og implementerer de nyeste SEO-trends for dig.
Hold øje medHold designet på din hjemmeside rent og enkelt. Hvis du ændrer standardskabelonen eller -temaet, kan det i visse situationer ødelægge nogle af de integrerede SEO-optimeringer. Undgå at bruge annoncer, pop-ups, trackere og andet rod. Søgemaskiner leder efter kvalitetshjemmesider.
Tips og råd til SEO
For at blive indekseret i søgemaskinerne skal søgemaskinerne først finde dit website. Det gør de ved at følge links på andre hjemmesider. Det er vigtigt, at andre websites linker til dit website, ellers bliver dit website ikke indekseret.
Do's
| Dont's
|
HuskHusk, at målet med SEO er at skabe relevant og nyttigt indhold af høj kvalitet, som giver værdi for brugerne. Fokuser på at skabe et brugervenligt website, der er optimeret til søgemaskiner, i stedet for at forsøge at manipulere søgemaskinernes placeringer.
SEO-optimeringsværktøj
EasyWebshop tilbyder et internt SEO-optimeringsværktøj, der hjælper dig med at forberede dit websted til søgemaskinerne. Værktøjet til søgemaskineoptimering fungerer som en tjekliste med 24 tjek for at se, om din hjemmeside er optimeret.
Du kan finde værktøjet til søgemaskineoptimering på Marketing > Søgemaskineoptimering.
Eventuelle problemer vil blive vist med gult eller rødt. Bemærk, at nogle tests har brug for tid til at blive bestået: SEO er en langsigtet investering. Hvis du får et grønt tegn på hvert trin, er dit website optimeret. Nederst kan du finde din SEO-score.
Sider med noindex-tag
Nogle sider på dit website er udelukket fra at blive indekseret i søgemaskiner, fordi de ikke giver nyttige oplysninger.
- /account - kontosiden for dine kunder er kun synlig, når de er logget ind
- /cart - fra en søgemaskines perspektiv er indkøbskurven tom
- /recover - side til gendannelse af kundekonto
- /signup - side til tilmelding af kundekonto
Motivationen bag at udelukke sider er ikke at fodre søgemaskinerne med indhold af lav kvalitet. Søgemaskiner rangerer hjemmesider med nyttigt indhold bedre. Kvalitet er vigtigere end kvantitet. Disse sider er heller ikke gode indgangssider for dine besøgende.
www- og ikke-www-URL'er
Din hjemmeside bruger konsekvent ikke-www URL (eller webadresse). Det betyder, at www.-delen, der kommer efter https:// og før dit domænenavn, er valgfri. Dette er standardadfærden og kan ikke ændres. www-versionen omdirigeres til ikke-www-versionen.
Argumentet for at vælge ikke-www-URL'er er at gøre URL'erne kortere. Det sparer 4 tegn, hvilket giver mere plads til personaliserede webadresser.
Kanoniske URL-adresser
Når en side har en duplikeret URL, tilføjes et kanonisk tag i hovedafsnittet. Dette er tilfældet, når sproget på siden er angivet i URL'en, men er det samme som standardsproget på webstedet.
Kanoniske URL'er genereres automatisk. Det er ikke muligt at oprette dem selv.
301 viderestillinger
Nogle sider vil blive omdirigeret til den mest passende URL. Det sker, når en side får eller mister en personaliseret webadresse.
Omdirigeringer genereres automatisk. Det er ikke muligt at oprette dem selv.
Hyppigt stillede spørgsmål om SEO
- Hvornår vil min hjemmeside blive vist på Google?
- At blive indekseret i søgemaskinerne går normalt ret hurtigt, nogle gange tager det kun et par timer. At opnå en god position er en proces, der kræver mere tid og indsats. Sørg for, at dit website har kvalitetsindhold, og sørg for indgående links fra relaterede websites med et godt omdømme.
- Hvordan fjerner jeg en side fra Google?
- Fjern siden eller produktet fra din hjemmeside. Google vil automatisk opdatere sit indeks efter et stykke tid. Hvis du bruger Google Search Console til at anmode om fjernelse af en side, kan det tage omkring 24-48 timer, før siden er fjernet fra indekset.
Næste side: Sammenligningssteder
- Introduktion
- Produktstyring
- Konfiguration af online butik
- Indstillinger for konto og butik
- Betalingsmetoder og udbydere af betalingstjenester
- Fakturaer og vilkår og betingelser
- Fastsættelse af forsendelsesomkostninger
- Rabatter og tillægsgebyrer
- Registrering og overførsel af domænenavne
- Flersproget butik
- Tilslutning til eksterne platforme
- Personaliserede webadresser
- Administration af flere webshops (Multishop)
- Automatiske e-mails til kunder
- Udformning af et smukt layout
- Forvaltning af ordrer
- Markedsføring
- Moduler
- Sikkerhedskopiering og eksport af data
- E-mail og webmail
- Administratorkonti
- Billeder af høj kvalitet
- To-faktor-autentifikation
- Etiketter
- Metatags - Verifikation af websted
- Live chat
- Diasshow
- Analyse af besøgende - Google Analytics
- Filtre
- Salgssted (POS)
- Formularfelter
- Digitale eller virtuelle produkter
- System til reservation af Symcalia
- Gæstebog
- Kontakt til helpdesk