Markedsføring
En del af det at drive en virksomhed er markedsføring. Dine kunder skal finde dit website for at kunne sælge. Denne side og de følgende sider beskriver, hvordan du tiltrækker besøgende og konverterer dem til kunder. I begyndelsen vil du få få ordrer, men senere vil dine tilfredse kunder give dig en stabil indtægt.
Klar til at få kunder
Sørg for, at dit produktkatalog er komplet, at du har et attraktivt webdesign, og at dine websider er fyldt med nødvendig information.
- Besøgende
- En besøgende er en potentiel kunde, der besøger din hjemmeside og ser dine produkter.
- Kunder
- Besøgende bliver kunder, når de bestiller produkter i din webshop.
- Konverteringer
- En konvertering er forvandlingen fra en besøgende til en kunde. Konverteringsraten er den procentdel af de besøgende, der konverteres til kunder.
Du kan finde din besøgsstatistik og konverteringsanalyse på Dashboard > Besøgsanalyse.
Easy Analytics, besøgsanalyseprogrammet fra EasyWebshop.
Bemærk, at besøgsanalysen ikke er helt nøjagtig, men den giver dig et godt indtryk af dine fremskridt. Hvis din hjemmeside vises i en præsentation for 200 personer, vil du kun se ét besøg fra den computer, der har adgang til din hjemmeside. Omvendt vil nogle mennesker blive talt flere gange, hvis de besøger dit websted ved hjælp af flere enheder eller en VPN. Vi filtrerer de fleste spam-bots fra, men nogle har en meget menneskelig adfærd og kan ikke skelnes fra andre. Din hjemmeside er tilgængelig globalt og for alle: Vi blokerer aldrig besøgende fra bestemte geografiske områder, da det kunne betyde, at vi også ville blokere VPN-brugere.
Det er vigtigt, at du investerer nok tid i at promovere din webshop. De følgende tips og sider vil hjælpe dig på vej.
Tips og råd til markedsføring af din webshop
- Et godt domænenavn
- Vælg et domænenavn, der er nemt at skrive og nemt at huske. Undgå at bruge specialtegn og tal, hvis de ikke er en del af dit firmanavn. Hold dit domænenavn så kort som muligt, hvilket kan være svært på grund af domænesquattere. Du kan forbinde flere domænenavne til din hjemmeside.
- Tiltræk besøgende
- Du har i første omgang brug for besøgende. Det er ikke, fordi du har en hjemmeside, at de besøgende kommer af sig selv. Registrer din hjemmeside på internettets startsider, bed venner, forretningspartnere og andre iværksættere om at placere et link til din hjemmeside, og vær til stede på webfora og sociale netværk. Flere kvalitetslinks til din hjemmeside betyder bedre placering i søgemaskiner som Google og Bing. Dette vil igen give ekstra - gratis - besøgende.
- Annoncér med den rigtige målgruppe
- Hvis du annoncerer, online eller offline, skal du altid sørge for, at dine annoncer når ud til den rigtige målgruppe. Segmentér annoncerne efter interesse, kundetype, geografi, aldersgruppe og/eller køn.
- Opret visitkort
- Sæt dit domænenavn på dine visitkort, brochurer, butiksfacade, firmabil og andet reklamemateriale. Du kan genere en QR-kode fra en URL, hvis du vil lave et dybt link til en lang webadresse.
- Et professionelt layout
- Med EasyWebshop kan du selv tilpasse layoutet på din hjemmeside. Du kan gøre din hjemmeside så smuk (eller så grim), som du vil. Sørg for at have en professionel hjemmeside, der skaber tillid. Vær konsekvent med skrifttyper og farver, og undgå travle og utydelige baggrunde. Dit logo skal være synligt i toppen. Undgå stavefejl, store bogstaver, manglende tegnsætning eller flere udråbstegn efter hinanden.
- Alle oplysninger er tilgængelige
- Hvad er betalingsmulighederne? Hvornår bliver mine produkter leveret? Hvad er betingelserne? Hvad er åbningstiderne i den fysiske butik? Dine besøgende skal kunne finde disse oplysninger på hjemmesiden.
- Nem kasse
- Din webshop er optimeret til en problemfri checkout for maksimal konvertering. Hold det sådan: Hver ekstra funktion, du tilføjer, vil gøre det sværere for dine kunder at bestille.
- Tilbyd gode produkter til den rigtige pris
- Lav en markedsundersøgelse. Sørg for, at dine produkter eller tjenester giver værdi, og sammenlign priser inden for din branche. Det vil dine besøgende også gøre, og de vil naturligvis købe produktet til den laveste pris. Er dine produkter dyrere? Lad dine besøgende vide hvorfor. Mere kvalitet, bedre service?
- Tilbyd en fremragende kundeservice
- Dine kunder skal have en nem måde at kontakte dig på og få de svar, de ønsker. Din webshop har en indbygget kontaktformular med spambeskyttelse. Lad være med at offentliggøre din e-mailadresse på din hjemmeside: efter noget tid vil du modtage en masse spam og phishing-mails.
- Hold forsendelsesomkostningerne lave
- Når dine besøgende har lagt produkter i indkøbskurven, vil du selvfølgelig gerne have, at de gennemfører deres bestilling. Undgå ubehagelige overraskelser som høje forsendelsesomkostninger, tillægsgebyrer eller ekstra behandlingsgebyrer. Besøgende vil annullere deres ordre af disse grunde. Overvej at tilbyde gratis fragt fra et bestemt ordrebeløb.
- Tilbyd flere betalingsmetoder
- Dine kunder skal kunne vælge mellem mindst 4 forskellige betalingsmetoder Jo flere, jo bedre. Indkøbskurven på din webshop giver et skøn over forsendelsesomkostningerne og en liste over tilgængelige betalingsmetoder, før kunden skal indtaste nogen data.
- Tilbyd rabatter
- En rabat på en anden ordre, et gaveprodukt, mængderabatter og gratis forsendelse fra et bestemt købsbeløb giver et ekstra incitament til at afgive en ordre.
- Få faste kunder
- Det koster penge at tiltrække nye kunder. Det er meget billigere at få dine nuværende kunder til at købe igen. Giv ønskelister og et nyhedsbrev med kampagner for at få et varigt kundeforhold. Og gå selvfølgelig efter en fremragende service, så dine kunder kommer tilbage, laver positive anmeldelser og giver mund-til-mund-metoden.
- Tålmodighed
- Tænk langsigtet, forvent ikke øjeblikkelige resultater. At opbygge en virksomhed sker ikke fra den ene dag til den anden. Din webshop bruger de nyeste teknikker til at opnå optimale resultater i søgemaskinerne. Det tager dog tid at opnå gode placeringer. Mange webshops har først rigtig succes efter 3 år.
Næste side: Søgemaskineoptimering
- Introduktion
- Produktstyring
- Konfiguration af online butik
- Indstillinger for konto og butik
- Betalingsmetoder og udbydere af betalingstjenester
- Fakturaer og vilkår og betingelser
- Fastsættelse af forsendelsesomkostninger
- Rabatter og tillægsgebyrer
- Registrering og overførsel af domænenavne
- Flersproget butik
- Tilslutning til eksterne platforme
- Personaliserede webadresser
- Administration af flere webshops (Multishop)
- Automatiske e-mails til kunder
- Udformning af et smukt layout
- Forvaltning af ordrer
- Markedsføring
- Moduler
- Sikkerhedskopiering og eksport af data
- E-mail og webmail
- Administratorkonti
- Billeder af høj kvalitet
- To-faktor-autentifikation
- Etiketter
- Metatags - Verifikation af websted
- Live chat
- Diasshow
- Analyse af besøgende - Google Analytics
- Filtre
- Salgssted (POS)
- Formularfelter
- Digitale eller virtuelle produkter
- System til reservation af Symcalia
- Gæstebog
- Kontakt til helpdesk