Mit foto/logo/baggrundsbillede ændrer sig ikke

EasyWebshop bruger caching til billeder og fotos. Det er det, der gør din hjemmeside superhurtig. Caching giver mange fordele i effektivitet og hastighed. Den eneste ulempe er, at når du ændrer billeder, er opdateringen ikke øjeblikkeligt synlig på hjemmesiden, hvis hjemmesiden allerede er blevet cachelagret. Dette er en situation, vi kalder en forældet cache.

En forældet cache er nem at rette, det kræver en simpel handling fra brugerens / klientens side (webbrowser).

Browser cache example

En webbrowser (Chrome, Edge, Firefox, Opera, ...) gemmer websider og billeder på harddisken. Dette gør det muligt for din bærbare computer, tablet eller telefon at indlæse websiden meget hurtigere ved dit næste besøg. Hvis du besøger siden, vises offlineversionen på din harddisk og ikke liveversionen online.

Løsning 1: Ryd browserens cache

Brave / Chrome / Chromium / Opera
Højreklik på Genindlæs-ikonet og klik på Tøm cache og hård genindlæsning.

Eksempel på rydning af cache i Chromium-baserede browsere
Firefox
Klik på Hængelås-ikonet og klik på Ryd cookies og webstedsdata.

Eksempel på rydning af cache i Firefox-baserede browsere

Navnene på menupunkterne kan være forskellige afhængigt af browserversionen og sproget. Hvis du ikke kan finde denne mulighed, kan du bruge din foretrukne søgemaskine til at finde ud af, hvordan du rydder din browsercache i din specifikke browser.

Løsning 2: Gør ingenting

Dette er den enkleste løsning: cacher ryddes automatisk efter 30 dage.

Bemærk, at kun enheder, der har besøgt dit websted for nylig, viser den cachelagrede version. Dine besøgende vil se den opdaterede version med det samme, hvis de ikke har besøgt dit websted for nylig.

Løsning 3: Skift navnet på billedet

Ved at ændre navnet på billedet (eller navnet på kategorien eller produktet) og uploade det igen får billedet en ny webadresse, der ikke er blevet cachelagret.

Hvis denne løsning ikke virker, ændrer du sandsynligvis det forkerte billede. Nogle brugere tilføjer kategorier eller produkter med de samme eller lignende navne. Når de opdaterer elementet, afspejles det ikke på hjemmesiden, fordi de opdaterer et andet lignende element.

Løsning 4: Opdatering af et specifikt billede

Nogle webbrowsere bruger aggressiv caching: de beholder billeder, selv efter at have opdateret en side. I dette tilfælde kan du selv opdatere billedet:

Genindlæs billede

Løsning 5: Brug en enhed, der ikke har åbnet hjemmesiden for nylig

Brug helst en enhed, der ikke er på det samme netværk. Nogle gange kan proxyservere og routere også cachelagre webindhold. For eksempel en enhed fra en nabo.

Du kan også bruge en hjemmeside som Site-Shot til at lave et skærmbillede af din hjemmeside.

Hvad hvis det stadig ikke virker?

Hvis du har prøvet alle ovenstående løsninger, og ingen af dem virker, ændrer du sandsynligvis det forkerte billede. Nogle brugere tilføjer kategorier eller produkter med de samme eller lignende navne. Når de opdaterer elementet, afspejles det ikke på hjemmesiden, fordi de opdaterer et andet lignende element.

Løsningen her er at kontrollere, om du opdaterer det korrekte element.

Bemærk, at vores helpdesk ikke kan rydde din browsercache eksternt. Hjemmesiden er cachelagret på din enhed, som vi ikke har adgang til. Du skal følge trinnene ovenfor for selv at rydde cachen. Caching er en funktion, ikke en fejl. Gentagne anmodninger om, at vi skal ordne dette for dig, vil ikke hjælpe dig yderligere. Vi kan ikke gøre dette for dig, selv med de bedste intentioner.

Ofte stillede spørgsmål



Ofte stillede spørgsmål Kontakt

Denne hjemmeside bruger ikke tracking cookies og sælger ikke personlige data.Generelle betingelserBeskyttelse af personlige oplysninger 2009 ‑ 2025 EasyWebshop