Opdatering af kundestyring og GDPR
18. maj 2018, 13:00
I denne meddelelse vil vi gerne informere om de nyeste opdateringer for din webshop.
Opdatering af kundestyring
Vi har fornyligt opdateret styringen af kunder og kundegrupper. De nye grænseflader er mobilvenlige: De kan anvendes på din smartphone og tablet.
Måden, hvorpå det virker, er den samme: Kunder kan danne en konto eller ordre som gæst. Under Indstillinger > Kunde log ud kan du bestemme om det kræves at dine kunder skal danne en konto. Vi anbefaler indstillingen for Hybrid : Dine kunder har så valget mellem at danne en konto eller ordre som en gæst.
Opdatering af kontakt-formular
Din webshop er udstyret med en kontakt-formular med spam-beskyttelse. Du behøver ikke at indsætte din e-mail adresse ind på din hjemmeside: På denne made forebygger du at spammere indsamler din e-mail adresse.
Vi har forbedret spam-beskyttelsen for din kontakt-formular. For at gøre din webshop mere brugervenlig har vi fjernet “captcha” (forvredne bogstaver og tal). Ved at anvende ny teknik for at undgå spam er de irriterende “captcha” nu fortid.
Kunder har også fortalt os, at andre webshop-udbydere anvender kontakt-formularer for at sende deres annonceringer. Vær opmærksom på falske e-mail, der anmoder om at du fornyr dit domænenavn eller om at købe ekstra service som søgemaskineoptimering. Med EasyWebshop er disse servicer inkluderet: Du behøver ikke at betale ekstra for dem.
Ny EU regulering af privatliv (GDPR)
Fra den 25 maj 2018 skal enhver organisation, som behandler eller kontrollerer personidentificerbare informationer om EU-borgere, implementere strenge organisatoriske og tekniske foranstaltninger for at være i overensstemmelse med ”General Data Protection Regulation (GDPR)”. Mangel på at overholde GDPR indebærer høje bøder. Bøder kan løbe op i 4 % af salget eller op til 20 million euros.
Hvilke aktioner er påkrævet?
Vi ved, at de nye regulationer for privatlivet kan være komplicerede. Som entreprenør vil du gerne holde dig indenfor GDPR uden bøvlet med at gennemgå de tekniske detaljer og uden høje omkostninger.
Som en EasyWebshop kunde behøver du ikke at bekymre dig om dette: Vi er i øjeblikket i gang med at udvikle et nyt værktøj til at gøre din webshop kompatibel med ovennævnte og på en nem måde. Opdateringen udføres trinvis: Du vil modtage en notits på dit instrumentbord, når du starter værktøjet for overholdelse.
Hvad hvis jeg ikke længere bruger min webshop?
Hvis du midlertidigt ikke anvender din shop, luk den da venligst under Webshop-indstillinger.
Hvis du ikke længere anvender din shop, slet den da venligst under Kontoindstillinger.
- Introduktion
- Produktstyring
- Konfiguration af online butik
- Indstillinger for konto og butik
- Betalingsmetoder og udbydere af betalingstjenester
- Fakturaer og vilkår og betingelser
- Fastsættelse af forsendelsesomkostninger
- Rabatter og tillægsgebyrer
- Registrering og overførsel af domænenavne
- Flersproget butik
- Tilslutning til eksterne platforme
- Personaliserede webadresser
- Administration af flere webshops (Multishop)
- Automatiske e-mails til kunder
- Udformning af et smukt layout
- Forvaltning af ordrer
- Markedsføring
- Moduler
- Sikkerhedskopiering og eksport af data
- E-mail og webmail
- Administratorkonti
- Billeder af høj kvalitet
- To-faktor-autentifikation
- Etiketter
- Metatags - Verifikation af websted
- Live chat
- Diasshow
- Analyse af besøgende - Google Analytics
- Filtre
- Salgssted (POS)
- Formularfelter
- Digitale eller virtuelle produkter
- System til reservation af Symcalia
- Gæstebog
- Kontakt til helpdesk